Kymmenia tuhansia hevosvoimia, aurinkoa, tunnelmaa - Suomen kesä ja Future Cup

FUTURE CUP 2014 RAASEPORISSA!!

Raaseporissa on kilpailtu Future Cupin merkeissä jo useana vuotena. Tämä on neljäs kevät kun asfaltin nopeimmat naiset ja miehet valtaavat Raaseporin Horsbäckin. AD Rallisprintin kilpailunjohtajan, Harri Kivimäen, mukaan osakilpailujärjestelyt olivat jo maaliskuun puolessa välissä erittäin hyvällä mallilla.

Sarjapromoottori Kari Tasanko on erittäin innoissaan, kun Raaseporin osakilpailu on jälleen sarjan kisa.

  • On hienoa tauon jälkeen palata kilpailemaan Raaseporiin. Täällä on homma toiminut todella hyvin. Kisapäivä on aina mennyt läpi kuin tanssi. Tänä vuonna kun olen tätä porukkaa ja sen toimintaa tästä sivusta kuulostellut, niin täällä ollaan oltu koko alkuvuosi todella innostuneita. Uskon, että tämä innostuneisuus tulee näkymään myös viikonloppuna kisoissa.

Tänä vuonna on tarjolla jotain uutta, mitä aiempina vuosina ei Raaseporin kisaviikonloppuna ole koettu. Ennen kilpailtiin Future sarjan aloitusviikonloppuna vain yksi osakilpailu. Tänä vuonna päivää ennen Raaseporia, lauantaina, kilpaillaan Karkkilassa Valtatie 2:n kupeessa.

  • Kokeilimme tätä jo viime vuotena. Kyllä se on totta, kun monet lähtevät Pohjois-Suomesta kisoihin etelään, niin mielellään kilpailee sen kaksi osakilpailua viikonlopun aikana. Aivan sama juttu, kun meitä on useita täältä eteläisestä Suomesta kun kierretään kaikki sarjan kisat. On mukavampi ajella Leville kauden päättävälle kilpailuviikonlopulle, kun tietää että huippujengi on koossa koko viikonlopun ja saa ajaa kahdet kisat viikonlopun aikana. Kertoo Kari.
  • Onhan siinä tietenkin pieni riski kun ajetaan kaksi kisaa viikonloppua kohden. Ensimmäisenä kisapäivänä voi hajota autosta jotain ja seuraavana päivänä ajettavaan kisaan pitäisi saada auto kuntoon. Varikolla naapuritiimiltä saa kuitenkin aina apua, vaikka viivalla ollaan hampaat irveessä ja taistellaan samoista sarjapisteistä. Tuntuu, että varikolla rakennettaisiin vaikka uusi auto tarvittaessa. Jos jotain ensimmäisenä päivänä hajoaa, siellä tehdään valtava työ yön aikana ja seuraavana päivänä auto saapuu viivalle.

Uusia juttuja sarjassa kaudelle?

  • Viime syksynä kauden päättäjäisissä päätettiin porukalla kokeilla, josko naisilla riittäisi innostusta täyttämään kolme luokkaa. Aiemmin naisethan ovat sarjassamme kilpailleet kahdessa eri luokassa. Naisten luokkajako tänä vuonna on: 2 luokkaa kaksivetoisille autoille (SS-autot ja ralliautot – molemmissa luokissa kuutiotilavuus vapaa) sekä luokka naisille, jotka kilpailevat nelivetoisella autolla. Viime vuonna siellä neliveto autolla mm. Rovaniemen Henna-Kaisa Rinne Mitsubishi Evo 7:llaan ja Virpi Tenkanen Lancia Delta Integralellaan napsivat meidän monen miehen päänahan. Kehuu Kari Tasanko.
  • Sieltä V1600-kuljettajilta on tullut paljon kyselyjä vuosien varrella, että saataisiin heille oma luokka takaisin sarjaan. Luokkahan poistettiin sieltä vähäisen kysynnän vuoksi. Jostain kumman syystä tänä vuonnakaan ei sarjaan V1600-kuljettajia löytynyt. Toivotaan, että yksittäisissä kisoissa heitä silti näkee.
  • Olen iloisesti yllättynyt historic kuljettajien määrästä. Tässä vastasimme todella kysyntään. Historic autot sopivat hyvin asfaltille. Meillä kisoissa nähdään historic luokissa niin rata- kuin rallihistoricejakin. Odotan mielenkiinnolla ensimmäisen osakilpailuviikonlopun lähtöluetteloja.

Future Cup – autourheilua ja hyväntekeväisyyttä jälleen vuonna 2014

Future Cup sarja ottaa osaa hyväntekeväisyyteen jälleen vuonna 2014. Sarja lahjoittaa hyväntekeväisyyskohteeseen lahjoituksen syksyllä 2014. Lahjoitussumma tulee olemaan juuri niin suuri, kuin startanneiden kuljettajien määrä kesän 2014 sarjan kisoissa on.

  • Meillä jokainen tänä kesänä sarjan osakilpailuun startannut kuljettaja kartuttaa hyväntekeväisyyspottia viidellä eurolla per kisa johon osallistuu. Tarkoitus on kuunnella myös sarjan kuljettajia. Meillä on suunnitteilla kuljettajien kanssa tässä ensimmäisen kisaviikonlopun aikana keskustella ja miettiä yhdessä hyvä kohde. Toiveena olisi, että Iso-Syötteellä juhannuksena olisi jo kohde tiedossa. Selventää Kari.

 

Osakilpailuissa ei ole väliä, onko kuljettaja ilmoittautunut sarjaan vai ei. Hyväntekeväisyyspotti karttuu jokaisesta kuljettajasta. Lopputervehdyksensä Kari lähettää kisaajille:

  • Toivotaan, että kesästä tulee historian runsaslukuisin kilpailuihin osallistuneiden kuljettajien osalta.

© 2021 Future Cup & Rakennus Future Oy. Oikeudet muutoksiin pidetään.